Chciałbym teraz wyrazić swoją opinię na temat osiągnięć zawartych w grach. Gdy myślimy o odchodzącej generacji konsol od razu do głowy przychodzi zdobywanie osiągnięć czy też trofeów za przechodzenie gry lub wykonywanie jakiś czynności. W przypadku odsłon na Komputery Osobiste "Acziki" stały się popularne na przestrzeni ostatnich paru lat, pomijam tutaj Steam'a czy Games for Windows Live - chodzi mi o osiągnięcia które nie wychodziły poza grę i zbytnio też się nie liczyły. Dla jednych osiągnięcia są tylko dodatkiem, dla innych jest to przekleństwo - Jakieś punkty za przejście gry? Na co mi to? - oraz pozostają jeszcze ludzie dla których zdobycie wszystkich osiągnięć (zdobycie "calaka") w danym tytule to cel w życiu.



 Sam jako gracz, głównie już Xbox'owy posiadam na swoim koncie wszystkie osiągnięcia w tej czy innej grze. Nie chciał bym się tutaj wdawać w bezsensowność czy też nie ich zdobywania lecz to co sobą reprezentują i do czego mogą się przydać. Oczywiście gdy wykona się daną czynność otrzymuje się wiadomość że "Osiągnięcie Odblokowane" (ang. Achievement Unlocked) i dana ilość punktów czy też odpowiedni kolor trofeum wpada nam na konto, ale czy oprócz tego coś się za tym ciągnie? W głównej mierze nie, jeśli zdobędziemy daną ilość złota coś w świecie gry się stanie? Nie można by trochę się pomęczyć i wprowadzić do kodu gry, że gdy zdobędzie się n złota/pieniędzy/kapsli/wstawinnąwalutę będzie się częściej spotykać na swojej drodze bandytów którzy będą chcieli obrabować gracza z jego dobra? Oczywiście są chlubne wyjątki, jednak i tak jest ich za mało jak dla mnie. Chciałbym żeby więcej takich rzeczy miało miejsce - nie tylko doda punkty ale też wprowadzii coś w samej w grze. Czy to stanie się popularniejsze? Mam taką skrytą nadzieję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz