Chwała Gabe’owi  i Steam Sale, dzięki temu poznałem kolejną dobrą grę która urzekła mnie swoją grywalnością. Czym jest FTL? Przeczytacie w rozwinięciu.

FTL, skrót od Faster Then Light – napęd pozwalający w przestrzeni kosmicznej przemieszczać się z jednego miejsca w drugie w ułamku sekundy. W grze obejmujemy dowodzenie nad jednym ze statków kosmicznych, graczowi powierzone zostało zadanie dostarczenia ważnych danych Federacji która walczy z Rebeliantami. Podczas gry poruszamy się po różnych sektorach przestrzeni kosmicznej, jednak podróż  wcale nie jest taka prosta – na swojej drodze spotykamy wrogie statki nie tylko Rebeliantów ale również Piratów, trafiamy na pasy asteroid lub burze które wyłączają część podzespołów statku (!) oraz na sygnały S.O.S. – zakończenie każdej z potyczek czy odpowiedzenia na sygnały ratunkowe gwarantuje nam nagrodę w postaci waluty do ulepszania statku, kupowania dronów bojowych czy naprawczych, werbowania załogi oraz kupowania paliwa ( gdy go nam zabraknie możemy poczekać na przelatujący statek lub.. pozostawić go dryfujący w przestrzeni po wieczność ).


FTL nie należy do gier najprostszych i tym tkwi jej urok, należy umiejętnie przekierowywać moc do osłon czy dział, wysyłać załogę do napraw a gdy jest naprawdę źle można pokusić się o ucieczkę - jednak dopiero gdy pilot skończy kalibrację i naładuje się napęd. Dość często zdarza mi się nawet że na początku gry mój statek zostaje zniszczony ale od razu mam chęć do nowego rozpoczęcia gry. Cieszę się że skusiłem się na jej zakup i od jakiegoś czasu widnieje w mojej bibliotece gier, serdecznie polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz